21
Jean Lambert-Rucki | Klucz, ok. 1945–1950
Pominięte
Aukcja na żywo
Aukcja Zimowa
Kategoria
Opis
brąz patynowany, blacha z kolorowymi elementami,
wys. 113 cm, 35,5 × 27 cm (podstawa)
sygn. na podstawie: „J. Lambert-Rucki" oraz numerowana: „EA I/IV”
znak odlewni
Analogiczna rzeźba (edycja EA II/IV) reprodukowana w:
– Artur Winiarski, „Jean Lambert-Rucki 1888–1967”, katalog wystawy, Villa la Fleur, Warszawa, 2017, s. 202.
Jean Lambert-Rucki był artystą wszechstronnym. W swojej twórczości zajmował się rzeźbą, designem oraz malarstwem. „Jedną ze szczególnych cech Lamberta--Ruckiego jako artysty był wyjątkowy talent do eksperymentowania z różnymi materiałami. Dysponował on niezwykle bogatym repertuarem umiejętności w zakresie posługiwania się poszczególnymi technikami i łączenia ich ze sobą.” (Artur Winiarski, „Jean Lambert-Rucki 1888–1967”, katalog wystawy, Villa la Fleur, Warszawa, 2017, s. 186.) Przyczynkiem do stworzenia całego szeregu niepowtarzalnych metalowych realizacji był pewien epizod, kiedy to pod koniec wojny Lambert-Rucki podczas przechadzki obok zburzonego kościoła dostrzegł na jego ocalałej dzwonnicy wiatrowskaz w formie koguta. Element ten tak zaintrygował i zachwycił artystę, że ten zapragnął zobaczyć go bliżej. Niestety konstrukcja budynku nie pozwoliła na zbliżenie się do niego, więc Rucki postanowił stworzyć samemu podobnego koguta. Wkrótce, w pracowni artysty pojawiła się cała seria blaszanych ptaków – i nie tylko. „Wykorzystując możliwości techniczne kutej blachy, artysta stworzył również inne unikatowe rzeźby. Powstały strachy na wróble, figury aniołów, szereg kompozycji abstrakcyjnych, a także portret pani Ruckiej – żony artysty. Inne prace podejmowały tematy animalistyczne (na przykład Głowa byka).” (Artur Winiarski, „Jean Lambert-Rucki 1888–1967”, op. cit., s. 189.)
Opłaty
Do kwoty wylicytowanej zostanie doliczona opłata aukcyjna w wysokości 20%.
Do kwoty wylicytowanej zostanie doliczona opłata z tytułu droit de suite.
Szczegółowe informacje o opłatach zawarte są w Regulaminie aukcyjnym.
wys. 113 cm, 35,5 × 27 cm (podstawa)
sygn. na podstawie: „J. Lambert-Rucki" oraz numerowana: „EA I/IV”
znak odlewni
Analogiczna rzeźba (edycja EA II/IV) reprodukowana w:
– Artur Winiarski, „Jean Lambert-Rucki 1888–1967”, katalog wystawy, Villa la Fleur, Warszawa, 2017, s. 202.
Jean Lambert-Rucki był artystą wszechstronnym. W swojej twórczości zajmował się rzeźbą, designem oraz malarstwem. „Jedną ze szczególnych cech Lamberta--Ruckiego jako artysty był wyjątkowy talent do eksperymentowania z różnymi materiałami. Dysponował on niezwykle bogatym repertuarem umiejętności w zakresie posługiwania się poszczególnymi technikami i łączenia ich ze sobą.” (Artur Winiarski, „Jean Lambert-Rucki 1888–1967”, katalog wystawy, Villa la Fleur, Warszawa, 2017, s. 186.) Przyczynkiem do stworzenia całego szeregu niepowtarzalnych metalowych realizacji był pewien epizod, kiedy to pod koniec wojny Lambert-Rucki podczas przechadzki obok zburzonego kościoła dostrzegł na jego ocalałej dzwonnicy wiatrowskaz w formie koguta. Element ten tak zaintrygował i zachwycił artystę, że ten zapragnął zobaczyć go bliżej. Niestety konstrukcja budynku nie pozwoliła na zbliżenie się do niego, więc Rucki postanowił stworzyć samemu podobnego koguta. Wkrótce, w pracowni artysty pojawiła się cała seria blaszanych ptaków – i nie tylko. „Wykorzystując możliwości techniczne kutej blachy, artysta stworzył również inne unikatowe rzeźby. Powstały strachy na wróble, figury aniołów, szereg kompozycji abstrakcyjnych, a także portret pani Ruckiej – żony artysty. Inne prace podejmowały tematy animalistyczne (na przykład Głowa byka).” (Artur Winiarski, „Jean Lambert-Rucki 1888–1967”, op. cit., s. 189.)
Opłaty
Do kwoty wylicytowanej zostanie doliczona opłata aukcyjna w wysokości 20%.
Do kwoty wylicytowanej zostanie doliczona opłata z tytułu droit de suite.
Szczegółowe informacje o opłatach zawarte są w Regulaminie aukcyjnym.